Největší mezinárodní vánoční průzkum od Ferratum srovnává chování spotřebitelů ve 20 zemích
Obsah článku
Více než 21 000 domácností se zapojilo do Ferratum Vánočního Barometru™, který se uskutečnil již počtvrté. Jaké nákupy vánočních dárků tedy patří mezi nejoblíbenější a v které zemi se bude tyto Vánoce nejvíce utrácet? Budou lidé nakupovat online nebo prostřednictvím tradičního maloobchodu?
Naše výsledky ukazují, že 20% domácností bude letos utrácet více, zatímco téměř 50% domácností utratí přibližně stejnou částku jako loni.
Trendy výdajů
Podle výsledků Ferratum Vánočního Barometru™ v roce 2017 budou mít nejvyšší vánoční výdaje v tomto roce Mexiko (34,6%), Rumunsko (31,9%), Španělsko (29,6%) a Brazílie (28,2%). Na druhém žebříčku najdeme Chorvatsko (14,4%), Norsko (13,4), Finsko (12,3%) a Nizozemsko (11,8%), které si zachovává svou pozici z loňského roku jako země s nejnižšími výdaji během Vánoc.
Náš průzkum ukazuje, že vánoční výdaje budou vysoké na Novém Zélandu i v Austrálii, přičemž domácnosti z obou zemí mají na Vánoce vyhrazeno 22% -23% svého měsíčního příjmu.
Čeští zákazníci Ferratum se chystají za Vánoce utratit přibližně pětinu (20,2%) svého disponibilního příjmu a 26,9% nákupů budou provádět online. Mezi nejpopulárnější nákupy pak patří zejména oblečení (20,8%), hračky a hry (17,7%), kosmetika (11,9%) a spotřební elektronika (11,3%). Pokud už se Češi chystají o vánočních prázdninách cestovat (16,7%), téměř polovina z nich (49,8%) upřednosťnuje platbu kartou.
Zůstat mobilní
Více než 50% účastníků průzkumu bude pro pokrytí vánočních výdajů upřednosťnovat platby kartou před úhradou v hotovosti. 70% lidí z Norska a Švédska si jako preferovaný způsob platby zvolilo kartu.
Pokud jde o bankovnictví, více než 60% všech respondentů uvedlo, že pro své každodenní transakce budou využívat mobilní bankovnictví. Více než 80% respondentů z Austrálie, Nového Zélandu, Nizozemska, Švédska, Norska a Kanady uvedlo, že v průběhu Vánoc bude využívat mobilní bankovnictví.
Kde lidé nakupují a za co utrácí?
Podobně jako v loňském roce bude přibližně 25% domácností nakupovat online. Německo, Velká Británie a Nizozemsko jsou největšími digitálními průkopníky, pokud jde o nákup vánočních dárků online, zatímco Chorvatsko, Lotyšsko a Mexiko jsou nejtradičnější a pro vánoční nákupy upřednostňují fyzické maloobchodní prodejny.
Co tedy mohou lidé očekávat během letošních Vánoc? 17,5% respondentů uvedlo jako první volbu oblečení, což je nejoblíbenější položka, kterou můžete darovat nebo obdržet. Hračky a hry (13,7%), sladkosti (12%) a spotřební elektronika (9,1%) byly další populární volby.
Respondenti z jedenácti zemí uvedli, že jako vánoční dárky preferují oblečení. Finsko (17,5%) a Chorvatsko (23,9%) utratí velkou část svého vánočního rozpočtu za sladkosti a delikatesy, zatímco respondenti ve Velké Británii, Švédsku, Austrálii a Estonsku uvedli, že utratí 20% svého vánočního rozpočtu za hračky a hry.
Jak byl Ferratum Vánoční Barometr 2017™ proveden?
• Průzkumu se zúčastnilo více než 21 000 domácností. Respondenti byli ve věku od 18 do 61 let. 58,8% účastníků byly ženy. Průměrný disponibilní čistý příjem zúčastněných domácností činil 555 až 4580 EUR. Průměrná velikost domácnosti mezi respondenty činila 2,89 osob.
• Kromě demografických faktorů byli respondenti dotazováni na jejich disponibilní měsíční čistý příjem, na to, kolik utrácí na Vánoce, za jaké aktivity budou vynakládat své peníze, a zda budou během vánočních cest využívat Airbnb nebo hotel.
• V průzkumu byly použity příslušné měny každé země. Odpovědi byly upraveny tak, aby odrážely příslušnou kupní sílu každé země. Všichni respondenti byli anonymní.