Nejnovější trendy na veletrhu Tendence
Už po sedmnácté se na holešovickém výstavišti představil veletrh Tendence zaměřený na stolování, dekorace, bytový textil, dárky a lifestylové doplňky. Přestože byl zaměřen na business sféru (obchodníky, kteří produkty teprve dostanou do vašich obchodů), vy se můžete na výkvět nejnovějších trendů naším prostřednictvím podívat.
Veletrh Tendence, již tradiční nositel novinek a nápadů ve svém oboru, byl letos poprvé pořádán s prezentací Thajského království pod názvem Thailand show 2012 – Lifestyle & Design a s představením zdravého spánku prostřednictvím výstavy Moderní ložnice. To už je ale na další reportáž, proto se věnujme ústřední výstavě, která přilákala i světové designery a výtvarníky.
Svou práci prezentovalo na 76 v česku zastoupených firem, u jejichž stánků návštěvníci mohli prohlížet a za veletržní ceny nakupovat designové nádobí, kuchyňské a bytové dekorace, rozmanité prezenty. Nikdy nebylo jednodušší doladit detaily v každém koutku svého domova. Od vtipných rohožek, přes stylové tapetové nálepky na stěny, háčky na kabáty, ozdobné svícny, po rukojeti na kuchyňských šuplících a čajový servis. Obzvláště silné zastoupení mělo „oldschoolové“ zboží jako starožitné hodiny, ručně vyšívané polštářky, všechno (ale skutečně všechno od toaletního papíru po hrníčky) s motivem levandule, nebo dokonce prací prostředek ve starodávném kabátě.
A protože je nejbližší čas na vánoční nápor obchodních domů (a v některých supermarketech už nabízejí kalendáře s adventní čokoládou), soustředila se část výstavy na vánoční design. Minuly časy, ve kterých se byt provoněl františkem, a stromek zdobily ručně malované skleněné ozdoby. Dnes je v módě papírová obálka s vůní vánočních sušenek, santa clausovské rolničky a látkové botičky s adventním odpočitávadlem. Nerozbitné plastové ozdoby jsou mimo klasické jednobarevné (červená, zlatá, stříbrná) ztvárnění i nasprejované, polepené, netradiční a místo vánočního smrčku si můžete dokonce pořídit diodový strom.
Designové ztvárnění, jako tu by pohltilo každé odvětví domácnosti a kromě ozdobných „chytačů prachu“ se probojoval i do funkční sféry nádobí, úklidových prostředků, toaletních potřeb či svítidel. U většiny produktů však šlo o obchodovatelné, sériové kusy a extravagance tak nepřemohla účel a soutěž na poli extravagance se nekonala.
Jeden lehký mínus jsme shledali pouze v nedostatečném množství informačních materiálů a odkazů v případě zájmu. Výrobce údajně nejprodávanějších českých svíček nemá webové stránky, keramická dílná o stánek vedle sice ano, ale chybí vizitka a poněkud zaskočená obsluha nás žádá, ať si adresu napíšeme do mobilu. Někteří obchodníci neví, jestli a kde jsou jejich produkty v české distribuci a na pár stáncích jsme narazili na hostesky, které o zboží nevěděli nic. Přesto všechno jsme získali zasloužený pocit, že design, rozmanitost a jejich nabídka v Česku roste a se sílící konkurencí se rozšiřují i nákupní možnosti.
Shrnutí z veletrhu Tendence v kostce by muselo konstatovat, že svíčky jsou základ, levandule nevymřela a zlatá šedesátá se vrací nejen v trendech módy, ale i nábytku, designu a dekorací. V kuchyni, koupelně i šatních skříních mají vonět ručně vyráběná mýdla ve znamení přírodních vůní (avokádo, mango, řebíček) a největším nepřítelem se stala jednolitá černá. Kdybyste po zhlédnutí celé výstavy stejně měli pochyby o dostatečné inspiraci, veletrhu se zúčastnili zástupci největších českých magazínů o bydlení i designu a nabízeli speciálně zvýhodněné předplatné. To si ovšem můžete ušetřit na našich stránkách, které byly pro vaši inspiraci doslova stvořeny!
A teď už nezbývá projít naší veletržní galerii…
[nggallery id=1]